Άγγελέ μου, Φύλακά μου, Σκέπος κ Βοήθειά μου με το θάρρος σε φωνάζω κ Προστάτη μου σε κράζω: Φώτισέ με,Φύλαξέ με Ισχυρά Προστάτεψέ με!(πρωινή προσευχη)

Η ΑΓΑΠΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΙΝΟΠΝΕΥΜΑ ΝΑ ΕΞΑΤΜΙΣΤΕΙ....



Πέμπτη 12 Απριλίου 2012

ΠΑΣΧΑΛΙΝΟ ΕΘΙΜΟ:ΤΟ ΒΑΨΙΜΟ ΤΩΝ ΑΥΓΩΝ



Ένα από τα πιο διαδεδομένα έθιμα του Πάσχα είναι το βάψιμο των αυγών τη Μεγάλη Πέμπτη.
Το αυγό συμβολίζει τον τάφο του Χριστού που ήταν ερμητικά κλειστός, όπως το περίβλημα του αυγού, αλλά έκρυβε μέσα του τη "Ζωή"αφού από αυτόν βγήκε ο Χριστός και αναστήθηκε!
Μπορεί τα τελευταία χρόνια το αυγά να βάφονται σε διάφορα χρώματα, όμως η παράδοση τα θέλει κόκκινα। Είναι γεγονός πως τα χρωματιστά αυγά τα συναντάμε στην αρχαιότητα, στη Ρώμη, στην Ελλάδα, στην Κίνα, στην Αίγυπτο, ως δώρα στις ανοιξιάτικες γιορτές μαζί με κουνέλια τα οποία είναι τοσύμβολο της γονιμότητας.
Πώς ακριβώς όμως, καταλήγουμε στην επιλογή του κόκκινου χρώματος, δεν είναι ξεκάθαρο. Οι εξηγήσεις που υπάρχουν, είναι πολλές. Μία από τις πιο αποδεκτές είναι πως το κόκκινο συμβολίζει το αίμα και τη θυσία του Ιησού. Οι άλλες ερμηνείες, έχουν πρωταγωνίστριές τους, τρεις γυναίκες : Την Παναγία, τη Μαγδαληνή και μία δύσπιστη ανώνυμη γυναίκα।
Η Παναγία πίσω από το έθιμο των "κόκκινων αυγών":
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΑ 10 ΠΙΟ ΠΕΡΙΕΡΓΑ ΠΑΣΧΑΛΙΝΑ ΕΘΙΜΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

2 σχόλια:

ΛΥΧΝΟΣ ΚΑΙΟΜΕΝΟΣ είπε...

ευχαριστώ για τις συγκεντρωμένες πληροφορίες!
να είσαι καλά Βάλια μου και ένα όμορφο ξημέρωμα να έχεις!
φιλάκια πολλά!

valia είπε...

ΛΥΧΝΕ ΜΟΥ

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΕΣ ΤΙΣ ΒΡΗΚΑ Κ ΕΓΩ ΓΙ ΑΥΤΟ ΤΙΣ ΜΟΙΡΑΣΤΗΚΑ ΜΑΖΙ ΣΑΣ...ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΠΟΛΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΓΙΑ ΑΡΚΕΤΑ ΕΘΙΜΑ ΟΠΟΤΕ ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΤΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ!

ΦΛΙΑ ΠΟΛΛΑ :):)
Κ ΕΝΑ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΜΟΥ ΓΙΑ ΠΑΡΕΑ ΣΟΥ ΒΙΚΥ ΜΟΥ!!